Dziesmu un deju svētku dalībnieku individuālā reģistrācija notiks līdz 13.februārim — XXVI Vispārējie latviešu Dziesmu un XVI Deju svētki

Dziesmu un deju svētku dalībnieku individuālā reģistrācija notiks līdz 13.februārim

2018. gada 30. janvāris

No 1. līdz 13. februārim visi potenciālie XXVI Vispārējo latviešu Dziesmu un XVI deju svētku dalībnieki aicināti elektroniski reģistrēties dalībai Svētkos. Reģistrācija notiks www.dziesmusvetki.lv sadaļā “Dalībniekiem”, kur arī būs pieejams palīgs-pamācība “Soli pa solim. Dalībnieka elektroniskā reģistrācija”. Dalībnieku elektroniska reģistrācija ir ātrs, viegls un mūsdienīgs veids, kā nodot Svētku rīkotājiem nepieciešamos datus daudzfunkcionālas Dalībnieka kartes izveidei. Elektroniska reģistrācija Dziesmu un deju svētkiem notiek pirmo reizi.

“Kā liecina jaunākie pētījumi Dziesmu un deju svētkos piedalās 30 % no visiem Latvijas iedzīvotājiem, Svētkos iesaistās un līdzdarbojas teju 45 %. Svētku nedēļā Rīgā būs vairāk kā 40 000 dalībnieku no 118 Latvijas pašvaldībām, kā arī citām pasaules valstīm, kur latvieši uztur un attīsta dziesmu un deju svētku tradīciju. Septiņās dienās dalībnieki piedalīsies vairāk nekā 64 pasākumos, kurus klātienē vēros liels skaits cilvēku. Pēc elektroniskās reģistrācijas būs daudz vienkāršāk sazināties ar dalībniekiem, kā arī pēc rūpīgas datu analīzes organizēt nākamos Svētkus,” stāsta kultūras ministre Dace Melbārde.

“Elektroniska reģistrācija dalībai Svētkos notiek pirmo reizi - apzināmies, ka tas ir izaicinājums gan mums, gan izveidotājiem, gan arī dalībniekiem. No lietošanas viedokļa reģistrācija ir ērta, pārdomāta, tajā tiek prasīta tikai nepieciešamā pamatinformācija par dalībnieku. Šis risinājums ir nepieciešams, jo Dziesmu un deju svētki ir ne tikai godājama tradīcija, bet arī notikums, kurā atspoguļojas mūsdienienu nepieciešamība pēc drošības, ērtībām un pārdomātas funkcionalitātes. Esam gandarīti, ka mums ir lieliski partneri, kas palīdz realizēt šīs ieceres. Mēs aicinām dalībniekus savlaicīgi reģistrēties” pauž Svētku izpilddirektore Eva Juhņēviča.

“Mums ir liels gods pārstāvēt Latvijas kultūras vērtības un veicināt to pārtapšanu jaunā veidolā ar moderno tehnoloģiju iespējām, ko sniedz mūsu pašu Latvijas IT resurss. “Squalio” plānos ir ne tikai inovāciju ieviešana Vispārējos latviešu Dziesmu un Deju svētkos, bet arī vairākos citos projektos, kurus mēs ar lielu entuziasmu atbalstīsim visa nākamā gada laikā. Elektronisko dalībnieku reģistrācijas sistēma ir radīta SQUALIO atvērtās privātās iniciatīvas “CultureTech: 100 labākie risinājumi Latvijas kultūrai” ietvaros. Aicinu šo sistēmu uztvert kā draugu, ar kuru ik pa laikam ir patīkami satikties, jo tajā ne tikai jāreģistrējas, bet Svētku laikā darbosies arī īpaša aplikācija, kurā katrs dalībnieks varēs aplūkot dienas mēģinājumu un koncertu grafikus, iegūt sev noderīgu informāciju,” akcentē SQUALIO valdes loceklis Sandis Kolomenskis.

 “KPMG ir uzņēmies atbalstīt un konsultēt svētku organizatorus jautājumos par  personas datu aizsardzību, vadoties no ES Vispārīgās datu aizsardzības regulas prasībām. Priekšā stāv eksāmens datu aizsardzības jomā, jo visticamāk Dziesmu un deju svētki būs pirmais tāda mēroga pasākums, kur apstrādās tik lielu skaitu personas datu, un uz kuru attieksies jaunā Regula, kas ir piemērojama no šī gada 25.maija. Jaunā regulējuma ietvars ir atspoguļots Svētku dalības noteikumos ar kuriem ikkatrs dalībnieks ir aicināts iepazīties,”  atzīmē Una Petrauska, KPMG zvērinātu advokātu biroja vadītāja.

Dalībnieku elektroniska reģistrācija notiks www.dziesmusvetki.lv no 1. līdz 13. februārim (ieskaitot). Svētku rīkotāji aicina dalībniekus sagatavot nepieciešamo informāciju - fotogrāfiju augšuplādei (seja ir centrā, nav aizsegta, gaišs fons, skatiens vērsts kamerā, attēlā nav citu personu un/vai priekšmetu, 460 x 575 pix, 5 MB max, formāts “jpg”), e-pastu vai mobilā tālruņa numuru, kurš tiek lietots ikdienā. Dalībniekiem būs jānorāda visi kolektīvi, kuru sastāvā plāno piedalīties Svētkos, kā arī jāatzīmē primārais kolektīvs, kura nosaukums tiks rakstīt uz Dalībnieka kartes. Nepilngadīgo dalību Svētkos ir jāreģistrē vecākam vai tā likumiskajam pārstāvim.

Ārvalstu latviešu māksliniecisko kolektīvu dalībniekiem elektroniskā reģistrācija sāksies tuvākajā laikā. Katrs ārvalstu latviešu kolektīvu dalībnieks saņems individuālu e-pastu ar aicinājumu (īpaši ģenerētu linku) uzsākt reģistrāciju.

LTV sporta žurnālists Dāvids Ernštreits testa režīmā izmēģināja elektronisko reģistrācijas sistēmu. Šeit varat aplūkot, kā viņam gāja: https://youtu.be/z9DNWIF-Eas

14. un 15. februārī dalībniekus Svētkiem sistēmā apstiprinās katra kolektīva vadītāji. 19. un 20. februārī gala apstiprinājumu sava novada kolektīviem sistēmā sniegs pašvaldību koordinatori. Savukārt, apstiprinājumu tam, vai reģistrētā persona kļūs par Svētku dalībnieku, katrs saņems pēc skašu rezultātu un to apkopošanas š.g.maijā. Pavasarī svētkiem būs jāreģistrējas arī brīvprātīgajiem, plašsaziņas līdzekļu pārstāvjiem, tehniskajam personālam (reģistrēšanās laiks tiks izziņots atsevišķi). Neskaidrību gadījumos no 1. līdz 13.februārim ikdienu no plkst.10:00 līdz 20:00 darbosies infotālruņi 26436135, 29331176, 29331187, kā arī epasts: Lūdzu, ieslēdziet Javascriptu, lai redzētu e-pasta adresi! .

Gaidāmo Svētku Dalībnieku karte būs daudzfunckionāla – tā kalpos gan kā dalībnieka identifikācijas dokuments (arī, gan kā dalībnieka ikdienas neatņemama sastāvdaļa, jo ar to varēs bez maksas izmantot Rīgas sabiedrisko transportu, saņemt ēdināšanas pakalpojumus Svētku norises vietās, iekļūt mēģinājumu un koncertu norises vietā. Katrā dalībnieka kartē būs iestrādāts unikāls elektronisks čips. Karšu izveide notiek sadarbībā ar uzņēmumu “Rīgas Karte”, kurš nodrošinās ne tikai tās ražošanu, bet arī skenerus un nozaudēto karšu atjaunošanu.

Elektronisko dalībnieku reģistrācijas sistēmu bezmaksas, kļūstot par Svētku ziedotāju, izveidojis informācijas tehnoloģiju uzņēmums SQUALIO atvērtās privātās iniciatīvas “CultureTech: 100 labākie risinājumi Latvijas kultūrai” ietvaros. SQUALIO ir informācijas tehnoloģiju uzņēmums, kas jau 20 gadus Latvijā nodrošina programmatūras un mākoņpakalpojumu licenču tirdzniecību, konsultācijas un atbalstu, kā arī programmatūras inventarizācijas un audita pakalpojumus saviem klientiem – gan maziem uzņēmumiem, gan lielām organizācijām.

SIA „Rīgas karte” ir RP SIA „Rīgas satiksme” (RS) un uzņēmuma Conduent France (agrāk zināma kā ACS Solutions France) kopuzņēmums, kas Latvijā darbojas kopš 2008. gada. Rīgas Karte uztur RS elektroniskās biļetes maksājuma sistēmu. Rīgas transporta karte iekļauj plašāku funkcionalitāti, to var izmantot arī kā elektroniskās naudas karti un maksāt par stāvvietu, gan izmantot kā elekroniskās reģistrācijas un elektronisko maksājumu uzskaites karti. Karte tiek izmantota visās Rīgas skolās kā pusdienu elektroniskās reģistrācijas līdzeklis. 

Informācija par elektronisko reģistrāciju un dalībnieka karti