Ceļā uz Dziesmu un deju svētkiem - noderīga informācija Svētku dalībniekiem par drošību, reģistrāciju, ēdināšanu, apdrošināšanu un nakšņošanu

Līdz XXVII Vispārējiem latviešu Dziesmu un XVII Deju svētkiem palikušas 114 dienas. Aizvadītajās brīvdienās sākušās deju nozares skates, 25. martā sāksies koru nozares skates, sākusies dalībnieku reģistrācija dalībai Svētkos. 

Dalībnieku reģistrācija
No pirmdienas, 6. marta, kad uzsākās dalībnieku reģistrācijas process, bezmaksas lietotnē Dziesmusvētki jau ir piereģistrējušies vairāk kā 12 000 dalībnieku. Reģistrācijas process ilgs līdz 19. martam. Lai piekļūtu savam profilam mobilajā lietotnē, sākotnēji dalībniekiem jāizmanto unikāls kods, kas nosūtīts uz dalībnieka e-pastu. Lietotnē dalībniekiem jāveic savas fotogrāfijas augšuplāde, jāatzīmē informācija par ēdināšanu, ja piedalās vairākos kolektīvos, tad jāatzīmē galvenais kolektīvs, kura nosaukums tiks norādīts uz ID kartes. Nepilngadīgo dalību Svētkos jāreģistrē vecākam vai tā likumiskajam pārstāvim.

Informācija par dalībnieku reģistrāciju ir izvietota mājaslapas www.dziesmusvetki.lv sadaļā “Dalībniekiem”, kur pieejama arī videopamācība un atbildes uz visbiežāk uzdotajiem jautājumiem. 

Sākot ar 6. martu sadarbībā ar Svētku lieldraugu LMT darbojas informatīvais tālrunis 22001150 (darba laiks no 9.00 - 18.00). Neskaidrību gadījumos var arī rakstīt uz e-pastu .

Nakšņošana
Svētku nedēļas laikā dalībnieki dzīvos vairāk kā 70 mācību iestādēs, to kopmītnēs un dienesta viesnīcās Rīgā. Valsts finansējums saskaņā ar Rīgas domes cenrādi vienas nakts izmaksām vienai personai ir 7.01 eiro (iesk.PVN). 

Ēdināšana
Svētkos dalībiekiem būs iespēja izvēlēties ēdienkarti - pamata ēdienkarti ar gaļas ēdieniem vai veģetāro ēdienkarti. Dalībniekiem ir iespēja arī atteikties no ēdināšanas Svētkos, piemēram, ja dalībnieks nevēlas ēst pēc noteiktās ēdienkartes vai ir kādi specifiski uztura ierobežojumi.Tādos gadījumos dalībniekiem būs iespēja ņemt līdzi savu pārtiku.
Dalībnieku ēdienkarti ir izstrādājusi ēdināšanas darba grupa, kurā darbojās arī Pārtikas un veterinārā dienesta, Latvijas Diētas un uztura speciālistu asociācijas,Sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu apvienības, Slimību profilakses un kontroles centra un Pasaules Dabas Fonda eksperti. Vienotā ēdienkarte izstrādāta deviņām Svētku dienām ēdināšanai trīs reizes dienā. Izmaksas dienā uz vienu dalībnieku ir 10.80 eiro plus PVN. Brokastis un vakariņas skolās realizē pašvaldības. Pusdienas norises vietās realizē Latvijas Nacionālais kultūras centrs (tiks sludināts vienots iepirkums). 

“Tā kā Svētku rīkošanas viens no norises vadmotīviem ir ilgstpēja un klimatam draudzīgāks pasākums, tieši ēdināšanas procesā ir viens no sarežģītākajiem uzdevumiem - samazināt neizlietotā ēdiena apjomus Svētku laikā. Tāpēc esam noteikuši sev meklēt risinājumus - laicīga ēdienreižu plānošana, iespēju dalībniekiem savlaicīgi atteikties no ēdināšanas individuālos gadījumos,” stāsta Svētku izpilddirektore Daina Markova.

Šovasar dalībniekiem piedāvās iespējas gan uzpildīt līdzi paņemtās daudzkārt lietojamās ūdens pudeles (izņemot stikla) īpašās ūdens stacijās, kuras tiks uzstādītas sadarbībā ar Rīgas domi, gan lietot Svētku atbalstītāja lokālā minerālūdens zīmola “Mangaļi” produktus, nodrošinot tukšo pudeļu nodošonu depozīta punktos norises vietās.

Apdrošināšana
Swedbank apdrošinājusi svētku dalībniekus, organizatorus un brīvprātīgos par kopējo apdrošinājuma summu 400 miljoni eiro. Polises segums ietvers nelaimes gadījumu, traumu un dzīvības apdrošināšanu svētku norises laikā. Tāpat Swedbank nodrošinās Svētku pasākumu Civiltiesisko apdrošināšanu par kopējo apdrošināšanas summu 2 miljoni eiro.

Dalībnieki vajadzības gadījumā apdrošināšanas pakalpojumus varēs saņemt uzrādot Svētku dalībnieka karti un iesniedzot nepieciešamos dokumentus internetbankā (Swedbank klienti) vai klātienē Swedbank filiālēs visā Latvijā (visi svētku dalībnieki).

Svētku dalībnieku noteikumi
Dziesmusvētku dalībniekiem ir saistoši vairāki noteikumi - dalībnieka, kārtības un personas datu apstrādes noteikumi, kuri ir pieejami gan dalībnieku lietotnē Dziesmusvētki, gan mājaslapas dziesmusvetki.lv sadaļā “Dalībniekiem”.

“Būtiska loma ir arī pašu dalībnieku atbildībai vispirms pret sevi, pret savu un citu kolektīvu dalībniekiem. Mēs aicinām izvērtēt savu veselības stāvokli un rīkoties atbildīgi, veselības traucējumu gadījumā pašiem lemjot par dalību Svētku procesā. Protams, ka dalībnieki mēģinājumu un koncertu laikā nedrīkstēs atrasties apreibinošu vielu iespaidā. Ja tas tiks konstatēts, rīkotājam būs tiesības izslēgt dalībnieku no dalības Svētkos,” stāsta Svētku Operatīvās vadības grupas vadītājs Artis Velšs.   

Plānots, ka Svētku dalībnieku vidū būs teju 17% nepilngadīgo, kuru vecākiem ir jāaizpilda anketas un jāparaksta piekrišana tam, ka ir iepazinušies ar Svētku noteikumiem, programmu, pasākumiem, kuros piedalās bērni, noslodzi u.c. Kolektīviem jānodrošina likumdošanā noteiktais pavadoņu skaits.

Dalībniekam uz koncertiem un ģenerālmēģinājumiem Mežaparka Lielajā estrādē un Daugavas stadionā drošības apsvērumu dēļ nav atļauts ņemt līdzi bērnus, kas nav Dalībnieki. Šis lēmums tika pieņemts, gan balstoties uz iepriekšējo Svētku pieredzi, gan Rīcības komitejas un operatīvās vadības grupas atzinumiem. Svētku organizators Svētku ietvaros nenodrošina bērnu pieskatīšanas pakalpojumus. “Aicinām dalībniekus savlaicīgi plānot bērnu pieskatīšanu.  Iepriekšējos Svētkos bija arī pozitīva pieredze - dalībnieki paši savstarpēji sadarbojās un veidoja pop-up bērnu pieskatīšanas iespējas. Balstoties uz iepriekšējo Svētku atzinumiem, šobrīd meklējam risinājumus, lai dotu iespēju Svētku dalībniecēm-barojošām māmiņām īpaši aprīkotās vietās pabarot savus mazuļus,” stāsta Svētku rīkotāju pārstāve Daina Markova.

Iespēja dalībniekiem apmeklēt Svētku pasākumus un iegādāties biļetes
Ar Svētku dalībnieka ID karti varēs bezmaksas apmeklēt Atklāšanas koncertu, Noslēguma koncertu un tā ģenerālmēģinājumu, koru lielkoncertu “Tīrums” un tā ģenerālmēģinājumu, pūtēju orķestru dižkoncertu un zaļumballi, kā arī Svētku laikā tautas lietišķās mākslas izstādi. 

Vasarā gaidāmo Svētku dalībniekiem būs iespēja iepriekšējā rezervācijā iegādāties vienu biļeti uz savas nozares pasākumu - kordziedātājiem uz lielkoncertu “Tīrums” un tā ģenerālmēģinājumu, deju kolektīvu dalībniekiem uz deju lielkoncertu “Balts” un deju lieluzvedumu “Mūžīgais dzinējs”, putēju orķestru mūziķiem - uz pūtēju dižkoncertu un zaļumballi, koklētāju ansambļu dalībniekiem - uz kokļu mūzikas lielkoncertu “Laika upe”, savukārt pārējo nozaru dalībniekiem - uz lielkoncertu “Tīrums” un tā ģenerālmēģinājumu un pūtēju orķestru koncertu un zaļumballi. Dalībnieki jau iesnieguši pieteikumus uz biļešu rezervāciju. 

Svētku ilgstpēja
Svētku rīkotāji ir apņēmušies realizēt vairākus ilgstpējas mērķus sadarbībā ar padomdevēju Pasaules Dabas Fondu. “Dziesmu svētki ir viens no lielākajiem kultūras pasākumiem. Mūsu uzdevums ir ne tikai nodrošināt kvalitatīvus pasākumus, dalībniekiem un skatītājiem ērtus apstākļus, bet arī rūpēties un atbildīgi izturēties pret vidi,” stāsta D.Markova. “Pasaules Dabas Fonds ir izstrādājis vairākus noderīgus padomus Svētku dalībniekiem, kurus mēs tieksimies ieviest.” 

“Nodomi vides saudzēšanas virzienā,  piedāvājot aizvien vairāk ilgtspējīgus risinājumus un iespējas, patiesi īstenosies vien tad, ja iniciatīvas atbalstīs svētku dalībnieki, apmeklētāji un partneri - katram ir jāsniedz savs ieguldījums.  Svētku dalībniekus aicinām būt atbildīgiem, domājot par četrām galvenajām jomām - mobilitāte, atkritumi, resursu taupība un ūdens patēriņš. Mūsu paradumi katrā no jomām var vairot vai mazināt ietekmes uz vidi. Dalībniekus aicinām izvēlēties videi draudzīgus pārvietošanās veidus (ar kājām, sabiedrisko transportu, riteni, kopā braukšana), šķirot atkritumus un izmantot depozīta punktus, taupīt elektroenerģiju, piemēram, atvienojot elektroierīces, kad tās nelietojam, taupīt ūdeni, izmantot dzeramā ūdens uzpildīšanas iespējas savos traukos, gatavojoties pasākumiem, pārdomāti un saudzīgi ievākt dabas materiālus un pucējoties izvēlēties videi draudzīgus sevis un savu tērpu kopšanas līdzekļus,” akcentē Katrīna Stadgale, Pasaules Dabas Fonda Klimata programmas vadītāja.

PREZENTĀCIJA NO PRESES KONFERENCES PAR DALĪBNIEKU IKDIENU SVĒTKOS |PDF 08.03.2023.

Tīmekļvietnē tiek izmantotas sīkdatnes, lai uzlabotu lietošanas pieredzi un optimizētu tās darbību. Turpinot lietot šo tīmekļvietni, Jūs piekrītiet sīkdatņu izmantošanai. Vairāk par sīkdatnēm un privātuma politiku lasiet šeit.